Podúrovňové soustružnické centrum

Projekt představuje moderní, komplexní a univerzální systém, který vysoce produktivním soustružením renovuje jízdní profily kol kolejových vozidel a to bez jejich demontáže, tak že kolejové vozidlo najede po kolejích na pracoviště podúrovňového obráběcího centra, kde se provede renovace jízdních profilů a případných brzdových kotoučů. Zásadní a rozhodující předností stroje je skutečnost, že kola dvojkolí jsou ve stroji ustavována za neopotřebovanou plochu obruče kola, jejíž osa symetrie je totožná s prvotním neopotřebovaným jízdním profilem a osou soustružení stroje.

Podúrovňové soustružnické centrum bylo řešeno v rámci projektu FR-TI3/199, jejímž poskytovatelem bylo Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO - TIP). Na projektu se pracovalo od 01/2011 do 12/2013 a hlavními obory projektu jsou Strojní zařízení a nástroje, Průmyslové procesy a zpracování a obor Ostatní strojírenství. Hlavním řešitelem projektu byla firma HALÍŘ a DIVIŠ - opravy strojů s.r.o. Další spolupracují řešitelé, včetně naší společnosti byli Západočeská univerzita v Plzni, Doc. Ing. Václava Lašová Ph.D. a Ing Martin Kosnar.

Výsledkem projektu je prototyp (viz. obrázky):
foto foto
foto foto